PiNA in ostali projektni partnerji s Portugalske, Poljske in Slovenije smo v sklopu projekta pregledali področje participacije v šolah v vseh partnerskih državah ter identificirali modele participativnega državljanstva v šolah. Izvedli smo tudi dogodke za zainteresirano javnost (posvet, predstavitev referenčne lestvice participacije idr.) ter vzpostavili lokalni konzorcij z namenom priprave temeljev referenčne lestvice participacije. V nadaljnji fazi smo pripravili referenčno lestvico participacije šol, ki jo bodo v prihodnosti lahko uporabljale tudi druge šole v EU. Izdelali smo tudi strateški načrt za v projekt vključene šole, z namenom doseganja čim višje stopnje participacije med in po obdobju izvajanja projekta. Z razvijanjem občutka pripadnosti dijakinj in dijakov smo spodbujali njihovo aktivno državljanstvo ter njihovo sodelovanje pri sprejemanju odločitev, organizirali pa smo tudi mednarodno konferenco o participaciji na šolah, ki je potekala aprila 2017 v Faru na Portugalskem.
Glavni rezultat projekta je Referenčna lestvica participativnih demokratičnih šol. Slednja je v obliki knjižice na voljo v angleškem, poljskem, slovenskem, italijanskem, francoskem in španskem jeziku. Lestvica predstavlja praktično orodje za samoevalvacijo šolskih akterjev glede participacije v učnih in odločevalskih procesih ter odnosih s skupnostjo. Šole v Evropski uniji jo lahko uporabljajo kot standardni okvir za ugotavljanje stopnje participacije šolskih akterjev, poleg tega pa tovrstna metoda šole spodbuja k novim korakom za izboljšanje stopnje njihove participacije. Lestvico smo pripravili za uporabo na srednjih šolah oziroma šolah s primerljivo stopnjo izobrazbe, kljub temu pa so možne prilagoditve tudi za nižje stopnje izobrazbe. Lestvica temelji na posameznih korakih; vsak nadaljnji korak predstavlja višjo stopnjo participacije pripadnikov šolske skupnosti in posledično večjo stopnjo spodbujanja aktivnega državljanstva na šoli.
Referenčna lestvica participativnih demokratičnih šol je na voljo tukaj: klik