Mozaik Drobilec realnosti / Reality Grinder problematizira dojemanje realnosti v času prevlade kapitala in neomejenega dostopa do informacij. Ravno tako kot Koruzovo delo Znamenja z meje pred njo, instalacija prekoračuje meje in razumevanje mozaika ter ga postavlja v nov kontekst. Ne gre več le za delce in odnose med njimi, temveč tudi za zvoke, ti pa lahko tvorijo jasno ali zapleteno in konfuzno zvočno sliko. Interaktivna instalacija tako ruši temeljne predpostavke ustvarjalnega medija, predvsem njegovo statičnost – opazovalec lahko premika delce v končanem umetniškem delu – in vmeščanje v sfero vizualne umetnosti, saj opazovalec s premikanjem delcev oblikuje tako novo vizualno kot zvočno podobo, kar je v polju mozaika prelomno in pionirsko dejanje.
Bistvo instalacije je v uporabi sodobne tehnologije zvočne (re)produkcije, kot so samplerji, modulatorji, efekti, ki je postavljena v analogni okvir carillon-a in s tem v odmik od digitalnega sveta računalništva, ki je dojet kot virtualni. Analognost in mehaničnost postavitve v gledalcu vzpodbudita občutek reda in nadvlade, delovanje instalacije z neskončnimi možnostmi modulacije posameznih zvočnih elementov pa temelji na kaosu in neredu, na nezmožnosti ponovitve dveh identičnih vzorcev. Večina zvočnih elementov je vzorčena v mestu postavitve, zvoki so zvoki realnosti, realnega vsakodnevnega dogajanja.
Zvočne vzorce sta avtorja snemala tudi na nedavnem antifašističnem shodu v Gorici v Italiji. Ravno ta dihotomija med pozicijo nadzora posameznika ter (zvočnim in vizualnim) kaosom, v interakciji med posameznimi delci mozaika, reflektira vlogo posameznika v družbi, posameznika, ki verjame v red, vendar živi kaos.
Več o festivalu In\Visible Cities: www.invisiblecities.eu / Facebook / Twitter / Instagram.
Drugi slovenski ustvarjalci na festivalu: tukaj